October, breast cancer awareness month is almost over…

October is breat cancer awareness month and tomorrow is the end of the month. But that doesn’t mean the battle is over and early detection and prevention isn’t necessary and crucial to save lives. Before November comes and greets us, let’s remember some of the efforts of one of the most proactive brands against breast cancer: Estée Lauder.

Estée Lauder Companies anuncia el nuevo lema de su Campaña de Concientización sobre el Cáncer de Mama 2013: “Venceremos al cáncer de mama. Juntos somos más fuertes” que servirá para trasladar la atención del público de la concientización a una mayor acción, haciéndonos avanzar aún más en el objetivo de erradicar el cáncer de mama de nuestras vidas.

BCA13 ADV CORP

“We will defeat breast cancer. Together, we are stronger.” That is the brand’s slogan for their 2013 campaign, aiming to create conscience about taking more action on the subject matter and pushing us further to the final objective: erradicate breast cancer from our lives.

During the last two decades, the campaign has collected over 48 millio dollars to help finance research, education and medical services arond the world, helping fund 152 projects of The Breast Cancer Research Foundation, created in 1993 by Evelyn H. Lauder. In 2013, the Breast Cancer Awareness Campain is determined to collect 5 million dollars for this cause.

100% of the sales of Estée Lauder pink products available during October are destined to help this cause, and in Mexico, the funds go to CIMAB, Cruz Rosa, Grupo Reto & FUCAM.

Elizabeth Hurley, Global Ambassador, BCA Campaign

Elizabeth Hurley, global embassador of the BCA capaign for Estée Lauder. / Elizabeth Hurley es la embajadora a nivel mundial de la campaña contra el cáncer de mama de Estée Lauder.

Durante las dos últimas décadas, y gracias a esta campaña, se han recaudado más de 48 millones de dólares para financiar la investigación, la educación y los servicios médicos en todo el mundo; con ellos se han podido cubrir 152 proyectos de investigación de The Breast Cancer Research Foundation®, fundación creada en 1993 por Evelyn H. Lauder. En el 2013 la Campaña de Concientización sobre el Cáncer de Mama se compromete a recaudar 5 millones de dólares para esta causa.

En México, desde que se comenzó la campaña, el 100% del beneficio de la venta de los productos rosas  a la venta cada mes de octubre se destina a apoyar a cuatro fundaciones CIMAB, CRUZ ROSA, GRUPO RETO Y FUCAM.

Clinique_Dramatically Different Moisturizing Lotion +

  • CLINIQUE Dramatically Different Moisturizing Lotion+

Estee Lauder_ANR Complex II_EMBARGOEDUNTILAUG2013

  • ESTÉE LAUDER Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II with Pink Ribbon Bracelet

Estee Lauder_EHL and EH Dream Lip Collection

  • ESTÉE LAUDER Evelyn Lauder and Elizabeth Hurley Dream Lip Collection

 

Origins_Drink Up Hydrating Lip Balm in Pink Guava

  • ORIGINS Drink Up™ Hydrating lip balm in Pink Guava

Clients|La Mer

  • LA MER The Hand Treatment

Estee Lauder_Evelyn Lauder Dream Solid Perfume Compact

  • ESTÉE LAUDER Dream Solid Perfume Compact

Bobbi Brown_French Pink Set

  • BOBBI BROWN French Pink Set (Pink Blush & Mini Face Blender Brush)

BCA13 Visual Campaña1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s