Spotlight on – The reinvention of Coach

Coach, the luxury leather goods company has decided to reinvent itself. Revamping its products, the store concept, advertising strategies, logo, everything. I guarantee you’ll fall head over heels!

Coach, la marca de artículos de piel de lujo ha decidido reinventarse. Sus productos, el concepto de sus tienda, sus estrategias publicitarias, TODO. ¡Te garantizo que te encantará su nuevo look!

28143 Pebbled Mini Borough in Oxblood

The beginning of its transformation can be seen in their advertising campaign featuring Karlie Kloss and Liu Wen for women, and Will Chalker for their men collection. Their new capsule collections will include ready-to-wear, bags, shoes, jewelry, eyewear, and other accessories. Their objective? To become a dual-gender brand that incorporates “lifestyle”, not just “luxury leather goods” in the eye of its consumers.

Coach’s upgrade is intended to attract a more aspirational consumer that is willing to purchase a $1,200 handbag, but never forgetting about their loyal midlevel customer who gladly shelved $300 on a purse. The use of exotic skis was just introduced, such as The Borough bag, that is crafted in boar skin.

The logo changed from the horse and carriage figure to just “Coach New York” in small metallic letters, dropping the “1941”. The whole look is more modern and minimalistic. Here’s a glimpse:

El principio de su transformación puede verse en su campaña publicitaria, con los modelos Karlie Kloss y Liu Wen en su campaña de productos para mujer, y Will Chalker para la de hombres.  Sus nuevas colecciones cápsula incluyen ready-to-wear, bolsos, zapatos, joyería, lentes y otros accesorios. ¿El objetivo de este make-over? Convertirse en una marca que incorpore “lifestyle”, no solamente ofrecer productos de piel de lujo y ser igualmente atractiva para ambos géneros.

La intención de su upgrade es atraer a un consumidor más aspiracional que esté dispuesto a comprar una bolsa de $1,200 dólares, sin olvidar a su fiel comprador clase media que gustoso desembolzaba $300 dólares por un producto Coach. Se puede apreciar en los nuevos bolsos en pieles exóticas, como The Borough bag, hecha en piel de jabalí.

El logo también cambió, de la figurita con la carreta con el caballo y el año de su establecimiento, a solamente “Coach New York en una misma línea en letras metálicas.  El look completo es más moderno y minimalista. Aquí presento un vistazo:

Grey Wrap Cape with Red Trim Marobox Borough in Black 14Ho0292 Marobox Leopard Borough Marobox Leopard Clutchable Mini Marobox Borough in Black Pebbled Borough in Black Pebbled Borough in Oxblood Pebbled Clutchable in Oxblood Pebbled Large Borough in Alpine Moss The Peacoat The Urbane Crossbody Pebbled in Black 14Ho0278 14Ho0289

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